Uudised:
17. Detsember 2017, 21:40:01

Viimased postitused

Leheküljed: [1] 2 3 ... 10
1
Elektroonika / KP 303 G
« Viimane postitus tim 12. Detsember 2017, 16:11:43 »
Tere, otsin KP 303 G (vene markeering) transistoreid Estonia 010 eelvõimule. Ehk on kellelgi  vanast ajast vedelema jäänud, või oskab vihjeid anda, kust hankida...
Tänud

2
Elektrisõidukid / Re: Küsimused elektriauto omanikule
« Viimane postitus arnis 07. November 2017, 21:06:02 »
Praeguseks on 100 000km läbitud ja ühtegi sellist riket, mis sõidu katki jätab, pole olnud. Esimesel elunädalal sai auto ühe kruvi rehvi, rehvirõhusüsteem teavitas
päris varakult rõhu langusest ja jõudsin edukalt sõidu lõpetatud. Kruvi välja, nöör sisse ja rehv elas oma surmani ideaalselt ära.

Ametlik hooldus kord aastas (või kuni 30 000km). Mul saavad need suht samaaegselt täis.
See sisaldab igal aastal salongifiltri vahetust, igal teisel aastal pidurivedeliku vahetus (seadusest tulenev).
Lisaks esmane jahutusvedeliku vahetus iga 90 000km või 5a, peale seda iga 60 000km  või 4 aastat. Arusaadavalt on see 60 000km liiga väike number.
Eriti teades, et eelmise põlvkonna Leafil oli number rohkem kui 2x pirakam.
Pidurivedelik samuti oli peale kaht aastat ainult 1% vett sisse tõmmanud (soovituslik max 4%).
Lisaks esindus igal aastal tõmbab piduriklotsid/supportid lahti, puhastab ja paneb kokku tagasi.
Nii saigi kolmandal hooldusel teada, et esimesed klotsid on otsas. Uued maksid ulmepalju (155€), kuid vähemalt vahetus oli hoolduse hinna sees.
Pidurikettad on väga heas seisus.

Iga-aastane hooldus (sisaldab piduri/jahutus vedelik, salongifilter) on 150-200€ ringis. Klotsid eraldi.
Isiklikult ostnud uue kojameheringi (3tk kokku) 50€
värviparanduskomplekt täketele (värv+lakk) 9€
Ja plaanis vabatahtlikult reduktoriõli välja vahetada. Nii palju kui näinud olen väljamaa videotest, magnetitel metallitolm ja õli tume tume.
Arvan, et 100-150 tuhat on täiesti okei reduktorile. Pealegi, lihtsalt õlivahetus. Ei mingit lammutamist, ei mingit filtrit.

Muidu vigu on ikka päris PÄRIS palju olnud. Kõik on seotud Nissani kui automargi kvaliteediga.
Tagumine kojamees jooksis kinni, välipeeglite elektriline kokkuklappimine, alguses üks peegel, siis teine.
Istmeraam hakkas logisema, uksekõlar ragiseb (3x vahetatud), tagumine keskmine peatugi on väga nõrk (3x vahetatud),
uus detail on ikka seesama jama. Teatud tüüblid/salongijupid. Logod kapotil/luugil/ustel/velgedel - kõik on vahetatud, korduvalt. Värv koorub.
Roolinupud kulusid ära (joonised mahanühitud) 90 tuhande kandis. Juhi tekstiilist matt lagunes lihtsalt ära peale kaht aastat. Lisaks, kuna
tekstiil- ja kummimatid on juhikohal väga primitiivsed, siis auto salongipõrand on vasaku juhi jalaga nühkimisest niivõrd haiget saanud, et ka see
vahetati välja. Auk hakkas juba tekkima põhimõtteliselt. Selle raviks soetasin eelmisel nädalal spetsiaalsed, kallid Weathertech matid, 125€ esipaar.
Taga istutakse piisavalt vähe, et sellele mitte tähelepanu pöörata, originaal kummimatid käivad küll.
Natukene enne garantiiaja lõppu hakkas laager undama. Undas ja undas, lõpuks läks liiga valjuks. Sai garantii korras vahetatud.
See oli ainukene veermiku jubin, mis reaalselt läbi. Ulmekallis kui ma peaks mõne teise vahetama ise täie hinna eest. ULME. 2x rohkem kui võib eeldada.

 Kui auto tehasest tuli, siis oli veel: 4x esituli reguleerimata, 2x uks reguleerimata, tagaluuk reguleerimata,
esituli praak (vesi sees), turvavöö kinnituskoha iluklamber oli tuksis, uksetihend liimist lahti. Kõik see sai garantii korras korda tehtud suht kohe.
Tehases kukutati auto põrandavaiba alla  polt, mis ajas mind 2 aastat järjest aina rohkem ja rohkem närvi. 4 korral lõpuks esindus vea selle asjanduse ülesse.
2014-2015 oli äpi kasutus alalõpmata tuksis. 70% päevadest asi ei funktsioneerinud. 2016 lõpuks hakkas lootust paistma ja tundub, et nüüd töötab stabiilselt.

Hetkel on ainult üks asi, mis vahest käib pinda ja ei ole saanudki lahendust. Tekkis suht esimesel aastal ja külmadega tavaliselt märkab jälle.
Piduripedaal ei tule täiesti ülesse peale pidurdamist. Klotsid ei pidurda, pidurituled põlevad, kiirenduspedaal ei tee midagi, auto veereb jalakäija kiirusel (creep).
Paar korda olen sattunud liiklusohtlikusse olukorda selle tõttu. Esindus on proovinud seda ravida, aga ei õnnestu neil ei reprodutseerida viga, ega korda teha.
Põhimõtteliselt oleks vaja tagastusvedru kangemaks keerata. Probleem kaob 1-5 sekundi jooksul ise (pedaal lõpuks tuleb tagasi). Saab ka jalaga üles tõmmata.
Eks kui sel talvel hakkab tihedamini tekkima, topin mingi kaamera jalgade juurde sõidu ajaks.

Nädal tagasi sai esimene tehnoülevaatus läbitud edukalt. Tahmanäitajaga läks nibin nabin, oleks pidanud rohkem hagu andma enne ülevaatust :o
Hind 24€ ülevaatusele, tavaline hind kui broneeritud netis. 2 aasta pärast jälle.
3
Elektrisõidukid / Re: Küsimused elektriauto omanikule
« Viimane postitus Stern 06. November 2017, 21:31:49 »
Näiteks kirjua siia mis regulaarseid hooldusi on elektriautol vaja teha ja kindlast huvitav on teada riketest, eriti nendest mille pärast sõit pooleli võib jääda.
4
Elektrisõidukid / Küsimused elektriauto omanikule
« Viimane postitus arnis 14. Oktober 2017, 16:20:58 »
Olen aastast 2014 igapäevaselt elektriautoga sõitnud.
Mõistan selle tehnikaime häid ja halbu külgi rohkem kui vaja - alates elektriarvest kuni salonginiiskuseni välja.
Kui on mõnel sellesuunaline küsimus, siis vastan meeleldi. Foorum peaks saatma mulle uute postituste teavitusi ka, jälgin asja.

Proovime foorumile eluvaimu sisse puhuda ;D
5
Elektroonika / ABI KÜLMIKU TEMPERATUURI NÄIDIKU INSTALLEERIMISEL
« Viimane postitus sten.lepamaa 20. September 2017, 21:14:22 »
Tere

Algaja küsib.

Nimelt on sügavkülmik ja külmkapp, kohe ukse ees on on temperatuuri näidikud, mis näitavad külmikute temperatuuri.

Soov on samad näidikud viia teise ruumi, et teises ruumis näeb temperatuure( Ei pea kohapeal vaatamas käima).

Temperatuuri näidikud on Kübler codix. Uued näidikud ja toide  on juba teises ruumis paigaldatud, ainult vaja kaabel vedada.

Tekkis küsimus kas pean temperatuuri anduri ka uue vedama  ja kui vahemaa on 15m, siis tuleb vist arvestada takistusega ka?

Kas ei ole võimalik temperatuuri näidiku andmeid duubeldada?

Tunnistan, et antud valdkonnas olen amatöör, aga viimasel ajal on see teema huvi pakkunud ja tahaksin sel teemal ennast arendada.

Minu mõistus ütleb, et duubeldada ei saa, sest temp. anduri näidiku sissetulevad juhtmed loevad andurilt andmeid mitte teise näidiku andmeid, või lihtsalt võin kokku ühendada juhtmed, et vean tavalise 2G1,5 kaabli.

Aitäh kes nõu oskab anda.
6
Elektroonika / masin
« Viimane postitus Kaarel 12. September 2017, 11:38:26 »
Tere,

7
Helitehnika / Re: Bluetooth moodul autos
« Viimane postitus Stern 08. August 2017, 20:38:02 »
Huvitav kas siin RC filter ei aitaks? kui on lihtne võimalus seda katsetada siis toite poolt: jada takisti, rööp kondensaator.
Arvutada siin ei saa sest on puudu pinisemise max sagedus ja mooduli max tarbitav vool aga näiteks 2000Hz ja 10mA.:
 
R100Ω (U=100*0.01=1Vpingelangust takistil) kui 9V pataka pealt töötas siis sobib.
1/2000=0.0005 -> 0.001/100=0.00001= 10uF
10uF ja 100Ω takisti ajakonstant on suurem kui 1/2000.

Ma katsetaks takisti 100Ω ja 100uF elektrolüüt kondekas.
Kondeka tööpinge vähemalt 25V. Takisti võimsus 1*0.01.

El.lüüt kondekale võib veel rööbiti lisada mingise 10nF mittepolaarse, kõrgem sagedus näeb sedasi väiksemat impedantsi.
8
Helitehnika / Bluetooth moodul autos
« Viimane postitus Oskar 06. August 2017, 22:21:52 »
Tere,
Mul on praeguses mõistes juba vana auto vana makiga, millel oma muusika jaoks vaid aux sisend. Bluetoothi ega usb ühendust sisse pole ehitatud.
Tuli siis mõte, et mis ma ikka selle 3.5mm audio kaabliga mässan koguaeg, hangin endale hoopis BT mooduli. Pisut aega guugledamist hiljem ostsingi ära endale sellise mooduli: http://www.ittgroup.ee/en/wireless-modules/873-bluetooth-40-audio-receiver.html?search_query=bluetooth&results=13

Kõik toimis hästi, ühendasin maki aux sisendi BT mooduli väljundiga, viisin 12v liini mooduli Vin pistikusse. Ledid põlevad, kõik on hästi. Muusika mängib. Mõtlesin, et vot, päris lihtne oli.
Siis aga hakkasin sõitma ja muusikat mängima samal ajal, ning kuulen kõlarites pininat. Pinin muutub tugevamaks mida rohkem mootoril pöördeid peal on parasjagu. Mõtlesin et ok, genekast tuleb mingi müra läbi.

Otsisin ja uurisin, keegi kuskil kirjutas et halb gnd ühendus võib seda tingida. Vedasin siis juhtmed kenasti ja korralikumalt.
Ikka piniseb.
Järgmine soovitab, et kasuta korralikku variestust audio kaablil.
Tegin ära, endiselt piniseb.
Siis aga üks soovitas, et pane patarei pealt käima, ning kuula kas teeb häält või mitte. Ühendasin siis mooduli 9v patarei otsa, ning ennäe imet: pinin kadunud. Aga ma ei taha patareisid vahetada pidevalt, seega see lahendus polnud parim.

Siis mul tuli meelde et olen midagi kuulnud isoleeritud DC-DC converteritest. Siit ka minu küsimus teile. Kas mingi selline vidin (http://uk.farnell.com/c/power-line-protection/power-supplies/dc-dc-converters/isolated-board-mount-converters-dc-dc?DM_PersistentCookieCreated=true) võiks lahendada ära pinisemise kõlarites. Idee poolest peaks ta ju isoleerima BT mooduli muust elektrisüsteemist, ning müra peaks kaduma. Mis te arvate?

Ette tänades,
Oskar
9
Vaba teema / Uus tööstustoodete tellimiskeskkond
« Viimane postitus paddish 16. Aprill 2017, 22:31:37 »
10
Elektroonika / Uus eestlast tellimiskeskkond
« Viimane postitus paddish 16. Aprill 2017, 22:30:53 »
Leheküljed: [1] 2 3 ... 10