Uudised:
17. Jaanuar 2018, 10:36:06

Autor Teema: Brig-001 lõppvõimendi  (loetud 14261 korda)

Eemal VU-dB

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 56
Brig-001 lõppvõimendi
« : 15. August 2013, 02:31:21 »
tere, mul on üks Brig-001 võimendist saadud peavõimendi. kas seda saab tööle kui läbi põlenud takistid välja vahetada, ja uued transistorid külge panna. ja kas on võimalik välja otsida milliset on toitejuhtmed ja millisest juhtmest milline voolupinge sisse läheb?  ma googlest otsisin aga ma ei leidnud konkreetsemat asja.  ta vist tahab  -v  0  +v  toidet saada.  need pruuni värvi juhtmed on  0 pinge omad, need tulid kahe suure konteka küljest ma arvan.   ma ei tea kas se joonistatud kontekate ühendus on õige, ja kas -v 0 +v oli nii või ei olnud, ma ei tea. ja kuidas kontekatel pluss ja miinus olid, vähemalt ühendus oli selline. kas kuskilt on selle peavõimendi toitejuhtmete skeeme saada?
« Viimane muutus: 17. Mai 2014, 13:28:26 VU-dB »

Eemal Heigo

  • Administraator
  • Noorliige
  • *****
  • Postitused: 52
  • Absurditeatri viimane näitleja
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #1 : 15. August 2013, 11:38:26 »
Selliste asjade otsimisel on mõistlik kasutada vene keelt.
Peaks olema selline skeem Brig-001 (Бриг 001 схемы усилителей):

Originaalsuuruses näeb selliselt lingilt: http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?id=22726397&size=o&album_id=376643


Usun, et peale dioodisilda on toitekondensaatorid ühendatud nagu enamus audio-võimenitel. Toon siin ära lihtsalt suvalise näite. Elektrolüütkondensaatorid siin tähistatud sümbolitega E1-E4. Üldselt soovitan pisut termineid ka õppida ja vaata, et selle katsetamisega endale viga ei tee. Pisut kummaline on lugeda väljendeid nagu "voolupinge" jne.:

« Viimane muutus: 02. Aprill 2014, 19:19:44 Heigo »

Eemal Stern

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 74
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #2 : 16. August 2013, 22:09:21 »
Millised takistid on läbi ?
Uusi transistoreid ära enne külge pane kui võimendi eelastmete korrasolek kontrollitud on.
Multimeeter kätte ja kontrollima, esialgse hinnangu saab ka transe maha jootmata sest kui trans on lühises siis seda saab kergelt teada.

Skeemi järgi saad toite juhtmed ühendatud kui veidi mõtelda ja skeemi ja plaadi kokku viid.
Lõppvõimendi on vastastakt ja vajab kahepolaarset toidet, ehk siis "+" ground "-".
Kas trafo on olemas ?

Eemal VU-dB

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 56
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #3 : 16. August 2013, 22:32:22 »
R67, R26,  R62,  R25  takistid on läbi põlenud.  võimendi trafo on alles.  kuidas ma teada saan kas КТ818ГМ, КТ819ГМ ja plaadi peal mustade radiaatorite küljes transistorid on terved?
mul on КТ818ГМ 2tk  ja  КТ819ГМ  2tk  transid alles. ja uusi ma pole veel saanud.

Eemal Stern

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 74
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #4 : 16. August 2013, 23:36:34 »
Transid kontrolli kõik.
Testriga dioodi režiimis kontrolli kõik 3 klemmi ja kui mingisuguse kahe klemmi vahel näitab lühist on arvata et trans on hukas, võib juhtuda ka et on katkestus aga enamasti on lühis.
Kui plaadile joodetud transidest mõni sedasi näitab, tõmba sellele ring ümber ja kontrolli teisi edasi, hiljem tegeleb nendega mis on kahtlased.
Ja kontrolli muidugi dioodid ja stabikad.

Muidu transistorite kohta teooria on teada ?
Bipolaartransistorid npn ja pnp, klemmid emitter, baas ja kollektor, need põhilised asjad mida vaja teada.

Eemal VU-dB

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 56
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #5 : 16. August 2013, 23:59:59 »
mul on tester  ТЛ-4М    ma sellist testrit ei tunne eriti. m oskan ainult takisti piirkonnaga vaadata kas mingi asi on ühenduses, ja väiksemat voolupinget mõõta, aga ülejäänud piirkonnad ja kohad, neid ma ei tea mis need on või tähendavad. ja millise piirkonnaga transe ja dioode kontrollida.

Eemal Stern

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 74
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #6 : 17. August 2013, 00:08:59 »
Vot seda takisti testimist kasutadki.
Aga pildid mis sellest testrist leidsin seal oli transistori testi jaoks ka võimalus, npn-pnp lüliti ?

10Euriga saab enamvähem normaalse multimeetri...

Eemal VU-dB

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 56
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #7 : 17. August 2013, 00:39:06 »
ma keerasin testril ketta x10 takistuse peale ja ühe nupu lükkasin selle transi kujundi poole, ja panin testri juhtmes КТ819ГМ transi kahe jala otsa ja osuti läks kohe lõppu ja sis keerasin otsad teistpidi ja siis ta ei teinud midagi. kas se transistor on terve sis w?

Eemal Stern

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 74
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #8 : 17. August 2013, 13:46:18 »
ma keerasin testril ketta x10 takistuse peale ja ühe nupu lükkasin selle transi kujundi poole, ja panin testri juhtmes КТ819ГМ transi kahe jala otsa ja osuti läks kohe lõppu ja sis keerasin otsad teistpidi ja siis ta ei teinud midagi. kas se transistor on terve sis w?

No vist jah...aga mõõda sedasi kõikide klemmide vahelt mõlemat pidi.

Eemal sander.salm

  • Uustulnuk
  • *
  • Postitused: 14
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #9 : 18. August 2013, 19:23:39 »
Mõned mõtted.

Kui takisti on söestunud, siis viga ei ole tavaliselt takistis. Tavaliselt viitab lühises transile. Kas toite kaitsmed olid terved?
Antud skeemi toiteahelast võib särtsu ja tuld saada, jälgi hoolikalt kõiki ohutusnõudeid, eriti, kui sul ei ole eraldustrafot.
Enam-vähem multimeetri hinnaklass algab siiski umbes 40 eurost, kasutajat täiesti kaitsva multimeetri hind kipub siiski juba 100 euro juurde. 10 eurose testriga on minupoolt soe soovitus: Pinged alla 24v ja voolud alla paarisaja mA. Onu Dave kängurumaalt on sellest päris pikad videod teinud.

Veaotsimisega alustaks esmalt toitest, veenduks, et seal kõik korras, ka koormusega. Seejärel lõpuastmes kõik transid üle mõõta, ega midagi lühises ei ole.
Praegu on krisos mõned vahvad raamatud soodukas, äkki oli midagi veaotsimisest ka, lugeda on alati kasulik.

Eemal kodusass

  • Uustulnuk
  • *
  • Postitused: 11
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #10 : 12. September 2013, 21:34:12 »
Härrased, teie nõuanded pole päris korrektsed, sorry. Sellise võimedi remont on ka asjatundjale paras pähkel. Sellest, millised takistid on kõrbenud, võib midagi järeldada, kui teadmisi on. Aga...mitte kõik tuksis takistid ei näe välja põlenuna, mõned võivad olla katkenud ja see on sama halb sest tulemusena teised suitsevad ja nii edasi. Võimsad transid lõpus valitakse paari vastava riistaga, muidu võimendi kõvasti moonutab.

Eemal Stern

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 74
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #11 : 13. September 2013, 11:27:41 »
Härrased, teie nõuanded pole päris korrektsed

Sooviks siin näha siis korrektseid soovitusi mis selle seadme töökorda saamiseni viivad !

Eemal kodusass

  • Uustulnuk
  • *
  • Postitused: 11
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #12 : 13. September 2013, 13:38:30 »
 Alustada tuleb asja tööpõhimõtete selgeks tegemisest, see tähendab: enne midagi kuskil testriga mõõtmist tuleb teada mida oodata ja mida tähendavad kõrvalekalded mõõdetavas suuruses oodatust. Kuna teema autor tunnistab, et ka tester on talle tundmatu olend, siis tuleb ka selle kasutamine selgeks teha.
 Võin soovitada sellist ramatut: Lembit Abo Raadiolülitused.

Eemal Stern

  • Noorliige
  • **
  • Postitused: 74
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #13 : 31. Oktober 2013, 23:47:47 »
Lembit Abo raamat Raadiolülitused on algajale liiga keeruline sest see raamat eeldab enamus teemades algteadmisi.
Päris "aabits" millega alustada peaks sisaldama elektri olemuse selgitamist, erinevate komponentide üldisest kirjeldusest ja käitumist alalis ja vahelduvvooluahelates. Skeemitähiste tutvustust, Oomi seadus: pinge, vool, takistus, võimsus.
Ehk siis äki mõni elektrotehnika raamat koolidele...? kus tehakse asi "puust ja punaseks"

Samahästi võiks raadiotehnika huvilisele pakkuda alustuseks lugeda lehekülg 354 raamatust Raadiovastuvõtuseadmed (A. Isotamm)

Eemal toomas.kalm

  • Uustulnuk
  • *
  • Postitused: 9
Re: Brig-001 peavõimendi
« Vastus #14 : 24. Märts 2014, 09:01:57 »
kui huvi siis vedeleb üks brig 001 kust trafo ja suured konded ära võetud. seisukorda ei tea